Nivelul 2 - Micul programator

Nivelul 2 este potrivit pentru copiii care au parcurs deja Nivelul 1 și au cunoștințe de bază despre lumea programării, care înțeleg și pot aplica construcții conditionale, bucle și evenimente în crearea de programe. La Nivelul 2, copiii au posibilitatea de a intra în lumea programării prin crearea de programe mai complexe, care includ repetiții și condiții, expresii conditionale complexe și să se familiarizeze cu variabilele - tipul și valoarea acestora. Acest nivel este potrivit pentru copiii care au deja experiențe de programare anterioare și sunt interesați să  completeze cele învățate, pentru a dobândi cunoștințe și abilitați de creare de programe mai complexe pentru programarea roboților și crearea de jocuri. Nivelul 2 mai include utilizarea de noi medii de programare în care copiii lucrează deja cu instrucțiuni de text. Pentru rezultate maxime, mentorii din fiecare grupă, fac într-un mod special conexiuni între instrucțiunile ca imagini și text. Activitatea copiilor la acest nivel presupune utilizarea de roboți diferiți, cei deja cunoscuți la Nivelul 1 dar și alții noi. La Nivelul 2, extindem cunoștințele copiilor pentru a lucra cu medii de programare suplimentare, mai orientate spre lucrul cu instrucțiunile tip text.

Certificat

Certificates Mindhub

Studenții primesc un certificat după fiecare Nivel încheiat.

Puncte bonus

500 puncte

Fiecare modul incheiat ii va aduce 100 de puncte studentului iar un Nivel complet încheiat - 500 de puncte.

Instrumente

wonder scratch-logo hopscotch sphero

Unele dintre instrumentele și mediile de programare folosite pentru proiecte în acel Nivel.

Boards

Un Nivel = 4 Module

Location

Unu modul = 4 clase

Time

O clasa = 120 minute

Înscrie-te

100 PUNCTE

Modul 1 - INSTRUCȚIUNI REPETITIVE

În acest modul, elevii își extind cunoștințele despre bucle, creând programe mai complexe folosind instrucțiuni repetitive.  Vor înțelege cum un ciclu complet al unei bucle interioare corespunde unei iterații a buclei exterioare. În acest modul copiii învață despre bucle și condiționări în programare și construiesc algoritmi complecși pe care apoi ii pot folosi pe roboti și caractere animate din jocuri (sprites). Copiii consolidează tot ceea ce au învățat pana acum și aplică cunoștințele dobândite pentru a creea programe mai complexe. Prin construirea unor algoritmi mai complicați, care includ diferite bucle și condiționări, copiii învață despre prioritățile dintr-un program și despre cum sa remedieze erorile din cod.

Subiecte

  1. Ce sunt iterația și buclele fără sfârșit
  2. Amestecarea tipurilor de bucle
  3. Prioritatea în iterații complexe
  4. Elaborare de proiect Junior 4/5

100 PUNCTE

Modul 2 - Construcții condiționale avansate

În acest modul, copiii își vor completa cunoștințele prin dezvoltarea de jocuri și programând comportamentului roboților folosind în programul lor mai mult de o condiție. Vor înțelege modul în care cuvântul cheie "else" poate include o ramură suplimentară în program.  

Subiecte

  1. Constructii avansate de tipul IF – THEN – ELSE. Cum le folosim?
  2. Împărțirea instrucțiunilor – cum folosim „ELSE”?
  3. Utilizarea mai multor condiții
  4. Elaborare de proiect Junior 7

100 PUNCTE

Modul 3 - CONSTRUCȚII CONDIȚIONALE IMBRICATE - NESTED CONDITIONALS

În acest modul, copiii își vor suplimenta cunoștințele învățând cum o condiție poate conține altă condiție. Exercițiile incluse în modul îi vor ajuta să devină mai conștienți de sensul practic al construcțiilor condiționate.    

Subiecte

  1. Optimizarea și testarea condițiilor
  2. Utilizarea mai multor condiții în program
  3. Prioritatea condițiilor
  4. Elaborare de proiect Junior 8

100 PUNCTE

Modul 4 - Cunoașterea variabilelor

În acest modul copiii învață ce sunt variabilele și cum pot obține valoarea unei variabile. Ei află despre diferitele tipuri de variabile și modul în care pot fi folosite în programare.

Subiecte

  1. Ce este o variabilă?
  2. Variabilele ca parte a programului
  3. Tipuri de variabile
  4. Elaborare de proiect