Nivelul 2 - Avansat în programarea cu blocuri de cod

Nivelul “Avansat în programarea blocurilor de cod" include aplicarea practică a cunoștințelor dobândite în nivelurile anterioare, compilarea algoritmilor complecși și îmbunatățirea cunoștințelor despre variabile. La acest nivel, copiii au șansa de a-și testa cunoștințele prin crearea de jocuri complexe. Aici copiii învață să lucreze cu mai mult de o variabilă și își definesc singuri tipurile de variabile, în funcție de ce au nevoie pentru crearea jocurilor. La acest nivel, copiii programează comportamentul roboților și folosesc variabilele pentru prima data. Nu în ultimul rând, la acest nivel, copiii învață cum să citească un cod dat și să-l depaneze - adică depanarea unui program. Folosim diverse medii de programare și instrumente hardware, deoarece este foarte important pentru copiii cu vârsta între 6 și 7 ani să vadă imediat rezultatul programului pe care l-au creat și modul în care se modifică acesta schimbând una sau mai multe instrucțiuni.

Certificat

Certificates Mindhub

Studenții primesc un certificat după fiecare Nivel încheiat.

Puncte bonus

500 puncte

Fiecare modul incheiat ii va aduce 100 de puncte studentului iar un Nivel complet încheiat - 500 de puncte.

Instrumente

tynker scratch-logo hopscotch microbit

Unele dintre instrumentele și mediile de programare folosite pentru proiecte în acel Nivel.

Boards

Un Nivel = 4 Module

Location

Unu modul = 4 clase

Time

O clasa = 120 minute

Înscrie-te

100 PUNCTE

Modul 1 - Crearea și simplificarea algoritmilor

Prin optimizarea instrucțiunilor din algoritmii creați până acum, copiii învață cum să simplifice programele. În acest modul pregătesc proiecte și iși pun în practică abilitățile de construire a algoritmilor și programelor.

Subiecte

  1. Ce este un algoritm?
  2. Construirea unui algoritm
  3. Simplificarea unui algoritm
  4. Pregătirea unui proiect Intermediar 8

100 PUNCTE

Modul 2 - ALGORITMI CARE CONTIN BUCLE, CONDIȚII ȘI EVENIMENTE DE BAZĂ

Accentul în acest modul va fi pus pe a învață copiii cum să utilizeze optim construcțiile conditionale și cum să facă conversia diferitelor tipuri de bucle. Vor folosi cunoștințele dobândite pentru a crea jocuri și programe mai complexe.  

Subiecte

  1. Prioritatea acțiunilor în cadrul algoritmilor complecși. Utilizarea condițiilor și buclelor într-un algoritm
  2. Algoritmi complecși
  3. Depanarea erorilor la construirea de algoritmi
  4. Elaborare de proiect Intermediar 9

100 PUNCTE

Modul 3 - UNDE ÎMI SUNT VARIABILELE? (VARIABILE)

În această lecție, copiii se vor familiariza cu noțiunea de variabilă. Vor învăța cum se setează valoarea inițiala a unei variabile și cum să o schimbe în cadrul procesului de programare. Vor învăța despre diferitele tipuri de variabile și despre modul de utilizare a acestora în diferite tipuri de medii de programare.  

Subiecte

  1. Ce este o variabilă. Definiție și utilizare
  2. Tipul și valoarea variabilelor
  3. Tipuri de variabile
  4. Elaborare de proiect Intermediar 11

100 PUNCTE

Modul 4 - MODUL DE PROIECTARE

În acest modul de proiectare, copiii vor dezvolta proiecte cu roboti și își vor crea jocuri. În plus, vor avea ocazia să aplice tot ceea ce au învățat prin finalizarea unor misiuni interesante, care au fost folosite în cadrul unor competiții internaționale de programare.

Subiecte

  1. Elaborarea unui proiect care implică interacțiunea dintre un obiect software și hardware
  2. Elaborare de proiect - joc interactiv cu utilizare de evenimente
  3. Realizare de proiect cu roboți din competiții de programare
  4. Crearea unui proiect după o idee proprie și prezentarea acestuia către public