Acest nivel își propune să familiarizeze copiii cu conceptele principale ale lumii programării, precum și să pună bazele pe care copiii pot începe să se dezvolte cunoștințe suplimentare în următoarele niveluri.
Studenții primesc un certificat după fiecare nivel încheiat.
500 puncte
Fiecare modul incheiat ii va aduce 100 de puncte studentului iar un Nivel complet încheiat - 500 de puncte.
Unele dintre instrumentele și mediile de programare folosite pentru proiecte în acel Nivel.
În acest modul copiii vor învăța despre elementele de bază ale programării folosind limbajul de programare vizual. Vor construi programe care conțin seturi de instrucțiuni pentru a controla comportamentul diferiților roboți. Vor lucra cu interfețe diferite pentru programarea caracterelor animate și crearea jocurilor, se vor familiariza cu evenimentele în programare și vor învățacum roboții pot comunica între ei.
În acest modul, copiii vor afla ce înseamnă termenul variabilă, vor înțelege cum este alocată o valoare unei variabile, vor fi familiarizați cu tipurile de variabile și implementarea lor în diferite medii de programare. Vor învăța să citească mai atent codul scris de ei, să îndepărteze erorile și să facă “debug” în procesul de elaborare a proiectului.
În acest modul, copiii vor afla despre natura și utilizarea construcțiilor condiționale în programare, construcții care permit ramificarea algoritmului. Copiii vor învața cum pot activa o alta parte a codului, în funcție de o anumită condiție, prin folosirea unui operator condițional. Își vor dezvolta cunoștințele, învățând cum o construcție condiționala poate include una sau mai multe condiții diferite.
În acest modul, copiii vor afla despre cicluri - construcții care ajută la implementări multiple ale unui fragment din cod. Vor descoperi asemănările și diferențele dintre tipurile de cicluri, și vor aplica cunoștințele nou dobândite în programarea unor jocuri și proiecte cu roboți mai complexe.