Design și programare de jocuri folosind Kodu

În acest nivel, copiii vor avea posibilitatea de a-și dezvolta gândirea logică, algoritmică și spațială într-un mod nou și interactiv. Folosind mediul de programare Kodu dezvoltat de specialiștii Microsoft, vom studia principalele concepte de programare, proiectând și dezvoltând jocuri 3D. Diferitele proiecte pe care le vom crea îi vor ajuta pe copii să-și antreneze gândirea logică și să pună în practică cunoștințele teoretice pe care le-au dobândit. Folosind blocurile de cod familiare, proiectarea jocurilor 3D devine ușoară, distractivă și interesantă! Varietatea de instrumente și elemente pe care le folosim în timpul cursului, fac programul potrivit atât pentru cursanții avansați, cât și pentru începători.

Certificat

Certificates Mindhub

Studenții primesc un certificat după fiecare nivel încheiat.

Puncte bonus

500 puncte

Fiecare modul incheiat ii va aduce 100 de puncte studentului iar un Nivel complet încheiat - 500 de puncte.

Instrumente

wonder scratch-logo hopscotch microbit

Unele dintre instrumentele și mediile de programare folosite pentru proiecte în acel Nivel.

Boards

Un nivel = 4 Module

Location

Un modul = 4 ședințe

Time

O ședință = 120 minute

Înscrie-te

100 PUNCTE

Modul 1 - Concepte de bază în mediul KODU

În acest modul, copiii vor face primii pași în proiectarea jocurilor 3D, învățând cum să lucreze cu platforma KODU și parcurgând multe dintre funcționalitățile sale. Au nevoie de aceste cunoștințe pentru următoarele module în care vor construi pe ceea ce au învățat și își vor lăsa imaginația liberă folosind KODU. De-a lungul cursului, vor putea învăța noi concepte de programare utilizând platformei de proiectare KODU 3D. Vom extinde cunoștințele noastre punând bazele programării bazate pe evenimente și vom afla cum sunt utilizate variabilele în KODU.

Subiecte

  1. Ce este Kodu? Particularitățile lucrului cu platforma
  2. Cât de repede putem merge? Programare bazată pe eventimente
  3. Adăugarea de ținte și lansarea de rachete
  4. Jucătorul 1 vs Jucătorul 2. Adăugarea de jucători și adunarea punctelor. Cum se utilizează variabile?

100 PUNCTE

Modul 2 - Design modern de jocuri

În acest modul, ne vom ajusta jocurile pentru a crea un spațiu virtual complet și bine gândit în care personajele noastre vor acționa. Vom învăța ce fac designerii de jocuri reale și cum lucrează ei. Pentru a face acest lucru, vom analiza diferitele paradigme de programare și modul în care acestea sunt aplicate. Vom învăța cum să facem personajele să vorbească în jocurile noastre folosind evenimente.

Subiecte

  1. Lumea basmului. Cum lucrează designerii de jocuri?
  2. Poți să treci prin labirint? Funcții în programare
  3. Camere în acțiune: cum să creați jocuri single și multiplayer?
  4. Personajele noastre pot vorbi?

100 PUNCTE

Modul 3 - Dezvoltarea jocurilor 3D

În acest modul, vom înțelege modul în care designerii își planifică jocurile și care este cel mai important aspect al planificării. Vom învăța să gândim ca designeri creând și programând spații 3D complexe. Vom învăța cum să folosim operatorii din KODU. Vom învăța cum să creăm jocuri de tip "follow the path" și să construim algoritmi complecși împreună cu copiii. Vom învăța cum să folosim diferite tipuri de bucle.

Subiecte

  1. Jocuri reale. Operatori
  2. Ținte dificile: creșterea dificultății jocului și cum să urmezi calea. Algoritmi în programare
  3. Efecte speciale. Bucle în programare
  4. Muzică și efecte sonore

100 PUNCTE

Modul 4 - Acum putem folosi KODU pentru a crea lumi și personaje 3D complexe

În acest modul, ne concentrăm pe dezvoltarea de proiecte mai complexe, iar copiii au posibilitatea de a-și crea și programa propriile lumi. În această etapă a programului, copiii sunt deja capabili să construiască algoritmi și să utilizeze funcții. Vom învăța mai multe despre expresiile condiționale și ce este programarea bazată pe obiecte.

Subiecte

  1. Competiție între doi jucători. Expresii conditionale în programare
  2. Misiune specială
  3. Experiența side-scroller
  4. Lumea iluziilor. Proiect final