Nivelul „Instruirea cu limbajul de programare Python“este destinat să introducă copiii în lumea programării cu un limbaj de programare real. Python este un limbaj de programare bazat pe text, care se folosește pentru a crea aplicații, jocuri și site-uri web. Acest limbaj este unul dintre cele mai potrivite pentru intrarea elevilor în programarea calculatoarelor, motiv pentru care este folosit pentru instruiri de programare de către multe școli și universități. După ce elevii au trecut prin nivelurile obligatorii în care au învățat elementele de bază ale programării scriind programe cu blocuri de cod, aici aceștia încep să învețe sintaxa limbajului Python. Clasele inițiale au ca scop instalarea și familiarizarea cu mediul de programare, după care încep să creeze algoritmi pentru sortarea datelor, lucrul cu liste și rezolvă diverse sarcini algoritmice.
Studenții primesc un certificat după fiecare nivel încheiat.
500 puncte
Fiecare modul incheiat ii va aduce 100 de puncte studentului iar un Nivel complet încheiat - 500 de puncte.
Unele dintre instrumentele și mediile de programare folosite pentru proiecte în acel Nivel.
În acest modul, copiii din segmentul Intrmediar se vor întâlni pentru prima data cu limbajul de programare Python. Subiectele din cadrul acestui nivel vizează introducerea limbajului de programare, cunoașterea Python, comparare cu programarea blocurilor de cod, instalarea IDLE (mediu de dezvoltare integrat), crearea primului program Python.
Obiectivele acestui modul sunt legate de familiarizarea copiilor cu operațiuni suplimentare în lucrul cu liste. Pentru a atinge obiectivele, aceștia vor lucra pe diferite sarcini practice.
În modulul dedicat funcțiilor în programare, elevii se familiarizează cu conceptele funcție, definire a funcției și apel al funcției. Lucrând la diferite proiecte, elevii practică setarea parametrilor funcțiilor și returnarea unei valori, rezolvă sarcini algoritmice de sortare și determină gama de variabile din funcție.
Obiectivele acestui modul se referă la conceptul de „mulțimi” și la înțelegerea acestuia de către elevi. După ce s-au familiarizat cu natura mulțimilor și aplicarea lor în programare, copiii lucrează la proiecte de întrunire, secțiune și diferențe ale mulțimilor.