Nivelul 1 - Am cunoscut lumea blocurilor (programarea cu blocuri)

Acest nivel este prima întâlnire a micilor noștri programatori din segmentul Intermediar cu programarea cu blocuri de cod și fundamentele programării. În cadrul Nivelului 1, copiii învață caracteristicile de bază ale sistemului informatic, se familiarizează cu conceptele precum software și hardware, care este diferența dintre ele și care dintre aceste parți le vor studia la curs. De asemenea, copiii  se familiarizează cu conceptele program, instrucțiune, prioritate, mediu de programare și ce este algoritmul. Toate acestea se învață programând comportamentul roboților și creând animații interesante. La acest nivel, copiii cu vârsta cuprinsă între 8 și 9 ani se familiarizează cu acțiunile repetate și ramificația programelor, precum și ce sunt evenimentele, în timp ce crează jocuri interesante în diferite medii de programare. Acest nivel își propune să familiarizeze copiii cu conceptele principale ale lumii programării și sa pună bazele pe care aceștia pot începe să dezvolte cunoștințe suplimentare în următoarele niveluri.  Pentru a obține rezultate mai bune în acest nivel, ne bazăm pe utilizarea diferitelor instrumente, cum ar fi programarea roboților, software și hardware special, diferite medii de programare pentru a păstra atenția copiilor și pentru a le da posibilitatea de a înțelege conceptele implicându-i în lucrul cu diverse instrumente și medii de programare.

Certificat

Certificates Mindhub

Studenții primesc un certificat după fiecare nivel încheiat.

Puncte bonus

500 puncte

Fiecare modul incheiat ii va aduce 100 de puncte studentului iar un Nivel complet încheiat - 500 de puncte.

Instrumente

wonder scratch-logo hopscotch sphero

Unele dintre instrumentele și mediile de programare folosite pentru proiecte în acel Nivel.

Boards

Un nivel = 4 Module

Location

Un modul = 4 ședințe

Time

O ședință = 120 minute

Înscrie-te

100 PUNCTE

Modul 1 - CONCEPTE DE BAZA IN PROGRAMAREA CU BLOCURI DE COD

În acest modul copiii vor învăța cum calculatoarele pot executa numai comenzi clare și precise, aranjate corect, pentru a ajunge la un rezultat final dorit.    

Subiecte

  1. Ce sunt instrucțiunile și programul? Prioritatea instrucțiunilor
  2. Secventa acțiunilor în crearea unui program și lucrul cu diferite tipuri de interfețe
  3. Cunoașterea operatorilor și matematică de bază
  4. Elaborare de proiect Intermediar 2

100 PUNCTE

Modul 2 - ACȚIUNI REPETITIVE. PARCURGEREA CICLURILOR

În acest modul, copiii vor afla despre cicluri sau bucle - construcții de programe care ajută implementări multiple ale unui fragment din cod. Acestea permit să se repete o anumită comandă sau o serie de comenzi de mai multe ori sau până când o condiție predeterminată este îndeplinită.    

Subiecte

  1. Ce este ciclul? Ce este iterația?
  2. Cicluri nesfârșite în programarea, cicluri cu contoare, repetarea până la o anumită acțiune
  3. Cicluri imbricate și cicluri condiționale. Utilizarea diferitelor tipuri de cicluri
  4. Elaborare de proiect Intermediar 3

100 PUNCTE

Modul 3 - RAMIFICAREA PROGRAMELOR. CONSTRUCȚII CONDIȚIONALE

 În acest modul copiii se întâlnesc pentru prima dată cu termenul de construcție condițională. Prin includerea unui operator condiționa în programul lor, aceștia vor învăța cum să declanșeze o altă parte a codului, în funcție de o condiție prestabilită.

Subiecte

  1. Ce este o condiție? Adevărat sau fals (True or False)
  2. Construcții condiționale simple și condiții complexe
  3. Condiții imbricate și aplicarea operatorilor logici
  4. Elaborare de proiect Intermediar 5

100 PUNCTE

Modul 4 - INTRODUCEREA EVENIMENTELOR ÎNTR-UN PROGRAM

În acest modul, copiilor le este introdus conceptul de eveniment în programare. Folosirea evenimentelor în algoritmi ne permite să realizăm diferite acțiuni, cum ar fi controlul caracterelor animate sau al roboților și vom învăța cum roboții pot comunica între ei.  

Subiecte

  1. Ce este un „eveniment”?
  2. “Aruncare” și “prindere” de evenimente
  3. Editori si abonați (publishers–subscribers) - introducere
  4. Elaborare de proiect Intermediar 7