Nivelul 3 - Sunt creator de jocuri și programator de roboți

Nivelul “Avansat în programarea blocurilor de cod" include aplicarea practică a cunoștințelor dobândite în primele 2 niveluri, compilarea algoritmilor complecși și îmbunatățirea cunoștințelor despre variabile. La acest nivel, copiii au șansa de a-și testa cunoștințele prin crearea de jocuri complexe. Aici copiii învață să lucreze cu mai mult de o variabilă și își definesc singuri tipurile de variabile, în funcție de ce au nevoie pentru crearea jocurilor. La acest nivel, copiii programează comportamentul roboților și folosesc variabilele pentru prima data. Nu în ultimul rând, la acest nivel, copiii învață cum să citească un cod dat și să-l depaneze - adică depanarea unui program. Folosim diverse medii de programare și instrumente hardware, deoarece este foarte important pentru copiii cu vârsta intre 6 și 7 ani să vadă imediat rezultatul programului pe care l-au creat și modul în care se modifică acesta schimbând una sau mai multe instrucțiuni.

Certificat

Certificates Mindhub

Studenții primesc un certificat după fiecare nivel încheiat.

Puncte bonus

500 puncte

Fiecare modul incheiat ii va aduce 100 de puncte studentului iar un Nivel complet încheiat - 500 de puncte.

Instrumente

wonder scratch-logo hopscotch tynker

Unele dintre instrumentele și mediile de programare folosite pentru proiecte în acel Nivel.

Boards

Un nivel = 4 Module

Location

Un modul = 4 ședințe

Time

O ședință = 120 minute

Înscrie-te

100 PUNCTE

Modul 1 - ESENȚA ȘI SIMPLIFICAREA ALGORITMULUI

În acest modul, copiii își vor dezvolta capacitatea de programare prin consolidarea uneia dintre cele mai importante abilitați ale unui programator - cum să simplifice algoritmi sofisticați prin optimizarea instrucțiunilor din cadrul lor.

Subiecte

  1. Ce este un algoritm? (Junior)
  2. Construirea unui algoritm (Junior)
  3. Introducerea simplificării algoritmului
  4. Elaborare de proiect Junior 10

100 PUNCTE

Modul 2 - ALGORITMI CE CONȚIN REPETIȚII ȘI CONDIȚII

Atunci când este creat un program complex, trebuie să luăm în considerare o serie de situații potențiale care ne pot împiedica să atingem scopul dorit. Aici ne concentram asupra modului în care copiii iau în considerare cum să folosească în mod optim construcțiile conditionale și cum să convertească diferite tipuri de bucle. Apoi, vor efectua exerciții practice de programare pentru a observa efectele "exterioare" care urmează a fi rezolvate prin implementarea diferitelor secvente de instrucțiuni "în interiorul" algoritmului.

Subiecte

  1. Acțiuni prioritare pentru algoritmi complecsi
  2. Creare de algoritmi complecsi
  3. Depanarea erorilor în proiectarea de algoritmi complecși
  4. Elaborare de proiect Junior 11

100 PUNCTE

Modul 3 - UTILIZAREA VARIABILELOR

Acum, când copiii au aflat despre conceptul de variabile, ei își vor aprofunda cunoștințele în ceea ce privește atribuirea diferitelor valori variabilelor.  Vor folosi mai mult de o variabilă pentru programare, în funcție de cate le sunt necesare pentru jocul  pe care îl crează.  

Subiecte

  1. Valoarea variabilelor. Alocarea valorii
  2. Variabilele ca parte a unui algoritm simplu
  3. Lucrul cu mai multe variabile
  4. Elaborare de proiect

100 PUNCTE

Modul 4 - PROIECTE PENTRU PROGRAMAREA COMPORTAMENTULUI ROBOȚILOR

În cadrul acestui modul se vor aplica toate cunoștințele dobândite, într-un mod interactiv, care include o varietate de proiecte în care vom programa comportamentul diferiților roboti. În plus, modulul va reuni toate abilitățile dobândite pentru a crea jocuri distractive.  

Subiecte

  1. Implementarea misiunilor unui concurs internațional de programare
  2. Elaborarea unui proiect care conține construcții conditionale cu mai mult de un robot
  3. Elaborarea unui proiect care conține bucle și condiții
  4. Elaborare de proiect Junior 12