Nivelul “Avansat în programarea blocurilor de cod" include aplicarea practică a cunoștințelor dobândite în primele 2 niveluri, compilarea algoritmilor complecși și îmbunatățirea cunoștințelor despre variabile. La acest nivel, copiii au șansa de a-și testa cunoștințele prin crearea de jocuri complexe. Aici copiii învață să lucreze cu mai mult de o variabilă și își definesc singuri tipurile de variabile, în funcție de ce au nevoie pentru crearea jocurilor. La acest nivel, copiii programează comportamentul roboților și folosesc variabilele pentru prima data. Nu în ultimul rând, la acest nivel, copiii învață cum să citească un cod dat și să-l depaneze - adică depanarea unui program. Folosim diverse medii de programare și instrumente hardware, deoarece este foarte important pentru copiii cu vârsta intre 6 și 7 ani să vadă imediat rezultatul programului pe care l-au creat și modul în care se modifică acesta schimbând una sau mai multe instrucțiuni.
Studenții primesc un certificat după fiecare nivel încheiat.
500 puncte
Fiecare modul incheiat ii va aduce 100 de puncte studentului iar un Nivel complet încheiat - 500 de puncte.
Unele dintre instrumentele și mediile de programare folosite pentru proiecte în acel Nivel.
În acest modul, copiii își vor dezvolta capacitatea de programare prin consolidarea uneia dintre cele mai importante abilitați ale unui programator - cum să simplifice algoritmi sofisticați prin optimizarea instrucțiunilor din cadrul lor.
Atunci când este creat un program complex, trebuie să luăm în considerare o serie de situații potențiale care ne pot împiedica să atingem scopul dorit. Aici ne concentram asupra modului în care copiii iau în considerare cum să folosească în mod optim construcțiile conditionale și cum să convertească diferite tipuri de bucle. Apoi, vor efectua exerciții practice de programare pentru a observa efectele "exterioare" care urmează a fi rezolvate prin implementarea diferitelor secvente de instrucțiuni "în interiorul" algoritmului.
Acum, când copiii au aflat despre conceptul de variabile, ei își vor aprofunda cunoștințele în ceea ce privește atribuirea diferitelor valori variabilelor. Vor folosi mai mult de o variabilă pentru programare, în funcție de cate le sunt necesare pentru jocul pe care îl crează.
În cadrul acestui modul se vor aplica toate cunoștințele dobândite, într-un mod interactiv, care include o varietate de proiecte în care vom programa comportamentul diferiților roboti. În plus, modulul va reuni toate abilitățile dobândite pentru a crea jocuri distractive.