Nivelul 4 - Sunt mare și pot să scriu cod singur

În acest nivelul, micii programatori se vor confrunta cu alocarea algoritmilor de funcții și proceduri, folosind diferite medii de programare a blocurilor de cod. Ei își consolidează capacitatea de a lucra cu variabile, de a crea jocuri interactive și de a programa roboti și placi “Microbit”. Se vor familiariza cu termenul “registru de memorie” și vor parcurge mai multe proiecte interesante.

Certificat

Certificates Mindhub

Studenții primesc un certificat după fiecare nivel încheiat.

Puncte bonus

500 puncte

Fiecare modul incheiat ii va aduce 100 de puncte studentului iar un Nivel complet încheiat - 500 de puncte.

Instrumente

scratch-logo sphero microbit tynker

Unele dintre instrumentele și mediile de programare folosite pentru proiecte în acel Nivel.

Boards

Un nivel = 4 Module

Location

Un modul = 4 ședințe

Time

O ședință = 120 minute

Înscrie-te

100 PUNCTE

Modul 1 - CUNOAȘTEREA ȘI UTILIZAREA OPERATORILOR

În acest modul, copiii vor afla despre natura operatorilor și funcțiile pe care aceștia le au în cadrul unui program. Vor folosi diferitele tipuri de operatori ca parte a codului care va procesa date.      

Subiecte

  1. Ce este un operator?
  2. Tipuri de operatori. Operanzi.
  3. Ce este o constantă (literal)?
  4. Elaborare de proiect

100 PUNCTE

Modul 2 - CUNOAȘTEREA ȘI UTILIZAREA PROCEDURILOR ȘI FUNCȚIILOR

În acest modul copiii își vor îmbogăți cunoștințele prin  cunoașterea procedurilor și a funcțiilor. Vom înțelege ce face și cum se optimizează programul creând funcții care conțin un număr diferit de instrucțiuni.

Subiecte

  1. Care sunt procedurile?
  2. Funcții - definiție și aplicație
  3. Valoarea funcției. Atribuirea valorii funcției
  4. Elaborare de proiect

100 PUNCTE

Modul 3 - PROIECTE PENTRU CREARE DE JOCURI ȘI ANIMAȚII INTERACTIVE

În acest modul, copiii vor crea jocuri prin aplicarea de construcții condiționale, cicluri și evenimente de bază. Vor dezvolta o animație interactivă proprie și își vor completa cunoștințele prin construirea unui program complex care implică interacțiunea intre componente hardware și software.

Subiecte

  1. Crearea un joc prin aplicarea unor construcții conditionale și bucle
  2. Elaborarea unui proiect care conține evenimente de bază
  3. Crearea unei animații interactive cu condiții și repetări
  4. Elaborarea unui proiect care implică interacțiunea dintre software și hardware

100 PUNCTE

Modul 4 - MODUL FINAL DE PROIECT

În acest modul, copiii vor crea proiecte care includ toate elementele de bază ale programării, cum ar fi diferite tipuri de bucle, condiții, evenimente, proceduri și funcții. Vor crea animații cu efecte 3D  și jocuri, vor dezvolta diferite programe cu interacțiunea dintre mai multi roboti și de asemenea animații interactive.

Subiecte

  1. Creare de efecte 3D în animații și jocuri
  2. Crearea unui proiect cu participarea mai multor roboți
  3. Elaborare de proiect cu mai multe funcții
  4. Efectuarea de misiuni cu roboți din competiții