La acest nivel, copilul are șansa de a explora concepte din domeniul informaticii folosind platforma Microsoft MakeCode și jocul Minecraft. Obiectivul cursului este acela de a dezvolta gândirea logică, a încuraja creativitatea și a stimula gândirea în spațiu, în așa fel încât, la final, copilul să poată recunoaște și înțelege concepte complexe de programare, cum ar fi evenimente, condiții, variabile, bucle, funcții etc; toate aceste obiective vor fi atinse prin intermediul lumii 3D virtuale căreia îi dă viață jocul Minecraft. Cursul este unul extrem de aparte, tocmai fiindcă îi furnizează copilului oportunitatea unică de a învăța prin intermediul platformei unuia dintre cele mai îndrăgite jocuri pe calculator din lume: Minecraft. În acest sens, îl vom ajuta să descopere și să testeze el însuși cum funcționează exact mecanismele elementare ale acestui joc. Distrându-se cu inegalabilul Minecraft și, în același timp, dobândid intuitiv o înțelegere mai profundă a arhitecturii acestui jocului îi va lărgi orizonturile și îi va trezi interesul pentru proiecte creative copilului tău.
Studenții primesc un certificat după fiecare nivel încheiat.
500 puncte
Fiecare modul incheiat ii va aduce 100 de puncte studentului iar un Nivel complet încheiat - 500 de puncte.
Unele dintre instrumentele și mediile de programare folosite pentru proiecte în acel Nivel.
În cadrul acestui modul, ne vom familiariza cu Minecraft: Education Edition de pe platforma Microsoft. Vom învăța cum să folosim evenimentele în program. Vom ajunge să lucrăm cu coordonate, care ne ajută să poziționăm cum trebuie obiectele și personajele noastre în spațiu. Vom face cunoștință cu inestimabilul concept al variabilelor. Fără acestea, orice joc ar fi doar o mare supă searbădă, așa că vom învăța cum să ne folosim de ele pentru a dezlănțui distracția! De asemenea, către sfârșitul modulului, vom deschide discuția despre ce este o iterație și câte feluri diferite de bucle există.
În cel de-al doilea modul, vom fi dobândit deja câteva cunoștințe mai aprofundate despre mecanismele de bază, așa că va veni timpul să îmbogățim această bază studiind diferitele tipuri de construcții condiționale. Pe tot parcursul acestui modul, ne vom familiariza cu funcțiile și felul în care ele ne ajută să optimizăm programele complexe, cu multe linii de cod. Printre altele, copiii vor învăța și ce este o paradigmă și felul în care ea funcționează în activitatea de programare.
În acest al treilea modul, vom începe să punem în practică toate cunoștințele teoretice pe care le-am dobândit până cum și îl vom ajuta pe copil să dezvolte abilități suplimentare de programare a spațiilor virtuale 3D, prin intermediul unor provocări virtuale speciale pe care le vom lansa. Folosindu-ne de o mare varietate de sarcini pe care le atribuim în mod personalizat spre rezolvare copilului, acesta va putea, în mod simultan, să învețe lucruri noi despre lumea din joc și cea reală din jurul lui. Totul se desfășoară prin intermediul Minecraft și a elementelor sale pedagogice ajutătoare.
În al patrulea modul, tânărul nostru programator va fi stăpânit deja la perfecție toate principiile de bază ale programării în Minecraft. Acum, va avea șansa de a-și consolida aceste cunoștințe creând proiecte complexe și folosindu-se de ce a învățat pentru a retușa fiecare mic detaliu în timpul programării cu piesele de construit din Minecraft. Asemenea proiecte distractive îi permit copilului să lase frâu liber imaginației, să creeze propriile programe complexe și să-și exerseze în practică abilitățile pe care le-a dobândit în decursul tuturor modulelor precedente. Modulul de față este deosebit de util și fiindcă, printre altele, îi dezvoltă simultan copilului gândirea analitică, critică și creativă, provocându-l să iasă măcar temporar din zona de confort. Astfel, el face primii pași către a deveni un creator de succes, nu doar un banal consumator de divertisment virtual.