V-ați întrebat vreodată cum puteți măsura calitatea educației pe care o primesc copiii, cum să îi stimulați pe aceștia să studieze și cum să îi ajutați să se dezvolte în direcția corectă? Una dintre cele mai importante surse de informații atunci când vine vorba despre starea educației și despre ceea ce putem îmbunătăți, cu exemple din alte țări din întreaga lume, este PISA - testul care analizează alfabetizarea funcțională a elevilor de 15 ani.
La această vârstă, elevii din întreaga lume sunt la finalul școlii obligatorii, orice altă etapă de studiu din acest moment în față fiind opțională. Studiul se focalizează pe abilitățile cu care studenții sunt pregătiți, la final de școală obligatorie, să facă față vieții din societatea modernă, contemporană.
Testul se desfășoară la fiecare trei ani, acoperind trei domenii: citirea, matematica și știința. În fiecare etapă, accentul se pune pe un domeniu, iar celelalte două sunt în termeni mai generali, de obicei cu alte competențe necesare lumii moderne.
Conform rezultatelor la matematică și lectură, România se află în același grup cu Malaezia, Albania, Emiratele Arabe Unite, Brunei, Bulgaria și Muntenegru.
Figura 1: Comparație între rezultatele medii ale lecturii studenților bulgari în PISA 2000, 2006, 2009, 2012, 2015 și 2018
Figura 2: Comparație între rezultatele medii la matematică a studenților bulgari în PISA 2000, 2006, 2009, 2012, 2015 și 2018
Suntem siguri că graficele de mai sus și statisticile nu vă surprind, dar să ne întrebăm dacă școala este locul principal în care copiii își pot dezvolta abilitățile. La MindHub, credem cu tărie că atunci când vă doriți motivații intrinseci pentru copilul dvs., ca acesta să aibă dorința și stimulentul de a învăța și de a dobândi noi cunoștințe, trebuie să vă gândiți la activitățile sale și din afara școlii.
Învățarea prin joc și joacă
Învățarea prin joc și joacă este probabil una dintre cele mai eficiente abordări pe care le puteți folosi pentru copilul dumneavoastră. Jocurile intervin în procesul educativ într-o manieră foarte ușor de integrat pentru copii, oferind, în același timp, oportunități de învățare diferite și dezvoltarea concomitentă a mai multor abilități ce nu țin doar de sfera cognitivă, motivându-i pe copii și ținându-le treaz interesul pentru învățare.
Când copiii asociază o activitate cu un joc, mintea lor se bucură să învețe ceva nou într-un sistem diferit, cu o abordare diferită, asociind activitatea nouă cu alte jocuri pe care le cunosc.
Toate acestea îi stimulează pe copii să rămână implicați activ în procesul educațional și să acumuleze cât mai multe cunoștințe.
Eficacitatea educație prin joc nu se datorează doar distracției, ci și datorită muncii în echipă, competiției inerente jocului și satisfacției atunci când succesul este atins.
Dacă reușiți să combinați interesele copilului cu un subiect dat, acest lucru poate duce la un proces de învățare fluid și natural. De exemplu, un adolescent care iubește jocurile pe computer va găsi într-adevăr programarea foarte interesantă, câtă vreme îi va fi prezentată ca un proces distractiv. Matematica și engleza vor deveni subiecte preferate pentru copii atunci când se vor familiariza cu crearea de jocuri și urmarea pașilor logici necesari acestui proces.
Curriculumul MindHub - util și plăcut
La MindHub, credem că educația de calitate și accesul la educație digitală adaptat vârstei copiilor îi va ajuta și îndruma pe aceștia în alegerile lor viitoare în carieră. Încă de mici, îi putem pregăti pentru viitoare profesii și, împreună, putem contribui activ la dezvoltarea lor cognitivă și socio-emoțională.
Știm că nu întotdeauna ceea ce îi învățăm nu este ușor, dar credem că, cu ajutorul matematicii, englezei și informaticii, vom contribui la un viitor mai bun pentru fiecare copil.
Mentorii noștri sunt dedicați în a transforma procesul de învățare într-unul cât mai distractiv, astfel încât aceștia să aibă ambiția de a învăța, de a se dezvolta și de a fi deschiși cât mai mult noului și necunoscutului.
Cum include MindHub matematica, engleza și informatica în program?
Copiii din programele noastre se întâlnesc cu matematica încă din prima zi de curs. Cu toate acestea, nu se vor întâlni cu teoria plictisitoare standard, ci ceva mult mai distractiv.
În programare, matematica se traduce prin mutarea personajelor noastre pe ecran, schimbarea costumelor, culoarea personajului și sensibilitatea acestuia la comenzile care i se dau. Monitorizăm rezultatele jocurilor pe care le creăm, determinăm viteza cu care se mișcă personajele, gravitația și multe alte proporții distractive pe care trebuie să le învățăm pentru a crea și gestiona jocurile.
Cum o facem? Folosim sistemul de coordonate pentru a explica copiilor exact cum se mișcă personajul nostru pe ecran.
Engleza, pe de altă parte, este încorporată în fiecare proiect din programul MindHub. Studenții se întâlnesc cu ea de-a lungul întregului curriculum și se obișnuiesc cu terminologia din programare încă de la o vârstă fragedă. Odată finalizat programul nostru, ei pot să se pregătească pentru scriere de cod și pentru a trece lucrurile la nivelul următor.
Tot ce învață copiii este în limba engleză, inclusiv instrucțiunile și meniurile cu care lucrează. Pentru a face acest lucru ușor de înțeles, mentorii noștri le explică terminologia detaliat, într-un mod ușor de integrat și accesibil vârstei lor.
Fiecare parte a programului nostru îi ajută pe copii să înțeleagă modul în care funcționează computerele și modul cum programarea face parte integrantă deja din viața noastră de zi cu zi. Folosind abordări inedite, interactive și adaptate fiecărui segment de vârstă, îi vom învăța de la cum să folosească o tastatură, să creeze și să caute diferite fișiere și foldere, să găsească soluții pentru diferite probleme, să gestioneze secvențele de comenzi, să dezvolte algoritmi și multe alte aspecte pe care micii programatori trebuie să le descopere.
Cu MindHub, învățarea matematicii, a englezei și a informaticii este mai ușoară, mai interesantă și mai distractivă. Diagramele și dicționarele sunt lăsate în sala de clasă, iar, în timpul activităților noastre, copiii ajung să cunoască și să se bucure de aspectul distractiv al învățării.
Învățarea poate fi o aventură!
Învățarea este un proces care necesită nu numai concentrare și disciplină, ci și motivație și interes. Pentru a-i ține pe copiii noștri angrenați în procesul de învățare, îl putem face mult mai distractiv, iar rezultatul se va traduce nu doar prin cunoștințe științifice acumulate, ci și printr-o serie de abilități personale.
Misiunea MindHub nu este doar de a le facilita copiilor accesul la educație digitală, ci și de a-i educa să folosească tehnologia într-un mod semnificativ și proactiv, în timp ce își dezvoltă abilități cognitive și socio-emoționale - munca în echipă, perseverența, concentrarea, gândirea logică și abilitățile analitice.
Ne focalizăm mult activitatea pe predarea și integrarea principiilor din programare și a eticii digitale. De aceea, e foarte important pentru noi modul în care copiii găsesc sens în multitudinea de informațiil, faptul că pot deveni creatori de conținut, în timp ce nu doar dobândesc cunoștințe, ci acceptă procesul ca pe o aventură fantastică din care vor să facă parte.